آينده وبلاگ هايي که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده ها
نوشته شده توسط : گرگ سفید

امروزه تمامي مجلات کاغذي و و اغلب حرفه ها و تخصص هاي آنلاين، وب سايتي را براي کاربران خود ايجاد کرده اند. بسياري از آن ها نيز همچنان نسخه‌هاي چاپي را به نسخه هاي آنلاين ترجيح مي دهند، اما اينترنت و طراحي سايت فضايي بسيار ارزان تر براي انتشار مطالب است. به نظر مي رسد آينده وبلاگ نويسي آنلاين به سمتي حرکت مي‌کند که در آن وبلاگ ها طراحي سايت مجله مانند خود را حفظ مي‌کنند. اما اين عبارت به چه معنا است؟ چگونه مي توان بيين وبلاگ و مجلات آنلاين، تفاوت‌هاي مورد نياز را ايجاد کرد؟
در اين پست، با يکديگر برخي از اصول طراحي سايت اوليه که در دنياي وبلاگ نويسي مورد نياز هستند را پوشش مي دهيم و تغييرات دنياي طراحي سايت در وبلاگ نويسي و چگونگي تغييرات آن را با يکديگر بررسي خواهيم کرد.

 

به طور کلي دو تفاوت عمده در طراحي سايت بين وبلاگ و مجلات انلاين وجود ندارد. بزرگ ترين عوامل موثر در تفاوت اين دو عبارتند از افکار عمومي و کليات طراحي سايت .

ابزارهاي مخصوص به داستان ها يا استوري ها

تمام صفحات خانگي و هوم پيج هاي مجلات در طراحي سايت بايد داراي برخي ابزارهاي مخصوص باشند. اين روش، در واقع بهترين راه براي متمايز کردن وبلاگ خود از ديگران و اثربخشي حرفه اي بر آن درطراحي سايت است.

هر گونه از اين ابزار ها يا ويجت ها بايد داراي تصاوير کوچک براي پست هاي سازمان يافته در بخش گريد (GRID) طراحي سايت باشد. بخش مخصوص به پست‌ها، مي تواند شبيه به چرخ و فلک بزرگ يا شبکه اي ثابت با اندازه هاي متفاوت براي تصاوير کوچک طراحي سايت باشد.
در مبحث طراحي سايت ، مسئله اي به نام انتخاب اشتباه وجود ندارد؛ بلکه با توجه به خلاقيت و طراحي منحصر به فرد خود، طراحي سايت خود را از ديگران متمايز مي کنيد.

به عنوان مثال، طراحي سايت SpyStyle از عکس هاي متفاوت براي مقالات و پست‌هاي مختلف استفاده کرده است. مهم ترين مسئله در مقالات اين است که توجه کاربران خود را بيش از پيش در طراحي سايتجلب کنيد.

مقالات برتر منتشر شده در اين طراحي سايت داراي تصاوير بزرگ هستند که سرتاسر اين صفحه را در بر مي گيرند، سپس سه مقاله يا پست کوچک تر در قسمت زيرين تصوير بزرگ قرار مي گيرند.

هر کدام از مقالات و پست هاي اين طراحي سايت ، روندي متفاوت را دنبال مي کنند و خود را از ساير مقالات يا صفحه اصلي متمايز مي کنند. اين وب سايت، يکي از بهترين مثال ها براي درک و چگونگي سازماندهي داستان‌ها يا استوري ها است.

هنگامي که به دنبال فضايي مناسب براي طراحي سايت هستيد، بهتر است نگاهي به وب سايت Hongkiat بيندازيد که خود را به عنوان برندي مطرح در دنياي وبلاگ نويسي معرفي کرده است، اما اين وب سايت از ابزاري براي ايجاد فضايي مجله مانند بر روي هوم پيج خود استفاده مي کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/116/





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: